Een goede uitgever vinden is geen kwestie van geluk, maar van kennis. Als je de foute kiest, kost dat je niet alleen geld maar ook impact. Gelukkig kun je veel signalen herkennen, mits je weet waar je op moet letten.
Een echt goede uitgever:
- Is kritisch, maar opbouwend
Hij bakt geen zoete broodjes en geeft eerlijke feedback die je boek sterker maakt. - Doet niet aan overbeloven
Geen loze beloftes over bestsellers of talkshows. Wel realisme, ervaring en focus op kwaliteit. - Werkt met professionals
Van coverontwerp tot redactie: een goede uitgever werkt samen met experts. - Laat actuele boeken zien
Een up-to-date website met recente titels is een teken van leven. - Geeft heldere offertes
Geen vaag gedoe. Je weet precies wat je krijgt en wat je betaalt. - Sluit duidelijke overeenkomsten
Zwart-op-wit afspraken, zodat jij weet waar je aan toe bent. - Neemt de tijd voor jouw vragen
Serieus contact, met wederzijds respect en duidelijke grenzen. - Denkt mee over marketing
Niet alleen bij de lancering, maar ook in de maanden daarna. - Heeft aantoonbare publiciteit geregeld
Geen loze praatjes, maar bewijs. - Managet verwachtingen
Geen luchtkastelen. Wel eerlijke begeleiding, met beide benen op de grond. - En bovenal: zoekt echte samenwerking
Een goede uitgever wil jou én je boek leren kennen. En neemt daar de tijd voor.
Maar hoe herken je wie écht levert, en wie vooral verkoopt?
In De Boekmarketingbijbel neem ik je mee achter de schermen van uitgeversland. Je leert niet alleen hoe je een goede uitgever herkent, maar vooral ook hoe je jouw boek succesvol in de markt zet—zelfs als je geen marketingervaring hebt.
Wil jij grip krijgen op jouw boek en de marketing ervan?
Bestel nu De Boekmarketingbijbel en maak van jouw boek een succes.
De Boekmarketingbijbel
Hét boek voor meer
impact, lezers en fans!
192 pagina’s vol bewezen strategieën om
je boek, je merk én je lezerspubliek te laten groeien.


